Grupa wiekowa: 15-50 lat
Warsztaty prowadził Wojciech Królikowski
Warsztaty filmowe / film reklamowy, których efektem jest krótki film reklamowy utrzymany w konwencji teledysku. Zajęcia były podzielone na trzy dwudniowe spotkania. Pracować będziemy w grupach 3-osobowych.
Szkolenie z zakresu realizacja spotu reklamowego i filmu promocyjnego
Obejmowało wykład na temat pracy nad scenariuszem, realizacją i montażem filmu promocyjnego, pokaz wyselekcjonowanych filmów promocyjnych, spotów reklamowych.
Dzięki tym warsztatom uczestnicy:
– nauczyli się, jak zrealizować film prawie bez żadnych kosztów,
– dowiedzieli się, jak zaangażować i zachęcić uczniów szkoły do aktywnego udziału w realizowanym filmie,
– zrozumieli, na czym naprawdę opiera się skuteczność filmu promocyjno-reklamowego.
Cele warsztatów:
• Uwrażliwienie uczestników na potrzeby i wartości odbiorcy filmu promocyjnego,
• Przekazanie wiedzy na temat różnych form filmu promocyjnego,
• Kształtowanie umiejętności tworzenia tekstów reklamowych,
• Zaznajomienie się z konstrukcją filmu promocyjnego,
• Nabycie wiedzy z zakresu pisania scenariusza i scenopisu filmu promocyjnego,
• Rozwój umiejętności kreatywnego tworzenia scenariusza filmu promocyjnego,
Metody pracy
Wszystkie zajęcia poprowadzone zostały z wykorzystaniem interaktywnych form pracy, angażujących uczestników do udziału. Były to takie formy, jak: wykład interaktywny, dyskusja, praca w małych grupach, pisanie scenariusza, pisanie scenopisu, analiza filmów promocyjnych, burza mózgów, praca z tekstem perswazyjnym, warsztat realizatora.
RAMOWY PROGRAM WARSZTATÓW – Charakterystyka odbiorcy filmu promocyjnego, Język perswazji stosowany w filmach reklamowych i promocyjnych – ćwiczenia, Struktura filmu promocyjnego – ćwiczenia, Analiza przykładowych filmów reklamowych i promocyjnych – ćwiczenia, Wiedza z zakresy pisania scenariusza – ćwiczenia, Wiedza z zakresu pisania scenopisu-ćwiczenia, Realizacja filmu promocyjno-reklamowego – praktyczny warsztat.
Ostateczna treść wszystkich szkoleń została dostosowana do potrzeb ich uczestników. Dlatego mogą się trochę różnić pod względem dokładnego przebiegu oraz zastosowanych ćwiczeń. Wszystkie obejmowały jednak przedstawione w tym programie zagadnienia.
* Wojciech Królikowski – absolwent reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, wcześniej ukończył filmoznawstwo na Wydziale Filologicznym UŚ, współpracuje z TVP Katowice; autor kilkudziesięciu reportaży, filmów dokumentalnych, programów publicystycznych, reportaży radiowych. Nagrody: Wyróżnienie specjalne w kategorii dokument historyczny na 49 Chicago TV Awards za film dokumentalny „W oku Boga”, Nominacja do finału XVI Konkursu Polsko-Niemieckiej Nagrody Dziennikarskiej 2013, Grand Prix za reportaż dokumentalny „Bomba w torcie” (2011). Realizator licznych dokumentów dla TVP Historia i dla 2 programu TVP.
Zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków otrzymanych od Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich. Więcej o projekcie TUTAJ